Font: Ajuntament de Girona
L’Ajuntament de Girona instal·larà 14 àrees d’emergència per a la recollida de residus a diferents zones de la ciutat. Es tracta d’uns punts amb contenidors tancats amb control d’accés per a l’orgànica i per a la fracció resta, habilitats per a dipositar-hi aquests residus en cas d’urgència.
Els contenidors de les àrees s’han d’obrir amb targeta i es poden usar un màxim de 30 vegades a l’any per a cada fracció.
L’objectiu d’aquests punts és que els veïns i veïnes puguin dipositar l’orgànica i la fracció resta quan se’n vagin de vacances o per altres casos d’aquest tipus.
En cas de voler aportar altres fraccions s'ha d'anar a les deixalleries.
Les àrees d’emergència les poden utilitzar totes les persones usuàries del servei de recollida de residus de Girona, sigui quin sigui el seu model (porta a porta, àrees temporals o contenidors intel·ligents). Tanmateix, no poden ser usades per les activitats que segueixin un model porta a porta comercial.