L’acte d’inici de curs 2023-2024 posa el focus en la intel·ligència artificial i els reptes i oportunitats que representa per a l’educació

14/09/2023 19:38 H

L’acte d’inici de curs 2023-2024 posa el focus en la intel·ligència artificial i els reptes i oportunitats que representa per a l’educació

L’Ajuntament de Girona ha donat aquesta tarda el tret de sortida al nou curs amb un acte al centre Cultural La Mercè, on han participat membres del consistori, experts en la matèria i membres de la comunitat educativa.

Diverses imatges de l’acte d’aquesta tarda

L’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar, i la regidora d’Educació, Queralt Vila, han donat el tret de sortida a l’inici de curs 2023-2024 amb un acte al Centre Cultural La Mercè, on s’ha reflexionat sobre els efectes de la intel·ligència artificial amb la comunitat educativa.

Com a ciutat ens hem d'enorgullir del personal educatiu i de la comunitat educativa en general per la tasca que fan dia a dia. L'educació pública és un puntal de la nostra ciutat i de la nostra societat i ho ha de seguir sent”, ha assenyalat l’alcalde. 

El nou curs posa de manifest els reptes i oportunitats que representen les noves tecnologies i, concretament la irrupció de la intel·ligència artificial, i els possibles impactes que pot tenir un ús més quotidià de la mateixa en l’educació.

L'educació és una eina de cohesió social molt poderosa que alhora s'ha de servir de tots aquells instruments que tingui al seu abast perquè esdevingui realment universal. Esbrinar quina és la millor manera de treure suc de la intel·ligència artificial alhora que en mitiguem els possibles perills és un repte que tenim sobre la taula”, ha explicat la regidora Vila.

Per això l’acte d’inici de curs 2023-2024 ha comptat amb la professora, mentora i divulgadora Àurea Rodríguez, experta en innovació i tecnologia, que ha conduït la ponència “Educació i intel·ligència artificial. Una porta a noves i millors oportunitats”. Per altra banda, també han intervingut Lluís Hernández, David Martí i Lluís Puigdemont, experts en diferents àmbits complementaris en el marc de la ponència.

L’acte també ha comptat amb la participació de personal de centres educatius, entitats, administracions públiques i ciutadans en general, que treballen per una ciutat educadora que faciliti oportunitats educatives a totes les persones.