L'Ajuntament de Girona estrena un xatbot que ofereix informació turística immediata i en diferents idiomes
L'assistent intel·ligent funciona a través de WhatsApp i forma part del projecte "Menja't Girona"
L'Ajuntament de Girona ha posat en marxa un xatbot integrat a la plataforma de missatgeria WhatsApp, per oferir un servei d'atenció telemàtica i immediata a les persones visitants. A través d'aquest assistent virtual, els i les turistes podran utilitzar els seus dispositius electrònics per accedir a informació personalitzada sobre la ciutat en diversos idiomes: català, castellà, anglès, francès i italià, entre altres. A més, aquest sistema permetrà actualitzar la informació sobre punts d'interès de Girona i atendre les preferències canviants de les persones visitants en temps real, contribuint a una oferta turística més eficaç i sostenible.
Per tal de donar a conèixer la iniciativa i facilitar-ne l'ús, el consistori gironí ha instal·lat una vintena de cartells amb un codi QR que dona accés directe al servei. D'aquests cartells, set s'han ubicat en espais exteriors on hi ha tòtems amb senyalitzacions turístiques i la resta es col·locaran a l'interior d'edificis públics, com l'estació de trens i busos, així com les oficines de turisme. També es podrà accedir a l'enllaç del xatbot a través de les publicacions de les xarxes socials i dels enllaços disponibles a les webs municipals.
"Amb aquest xatbot fem un pas més cap a una Girona intel·ligent, que posa la tecnologia al servei d'un turisme més sostenible, eficient i personalitzat. Aquesta eina ens permet atendre les persones visitants en temps real i en diversos idiomes, i ens ajuda a adaptar l'oferta turística a les seves necessitats de manera dinàmica", ha destacat la vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica i Serveis Jurídics de l'Ajuntament de Girona, Gemma Geis i Carreras.
L'assistent intel·ligent forma part del projecte Menja't Girona, que té com a principal objectiu consolidar la ciutat com a destinació de turisme sostenible i proporcionar noves experiències turístiques que enllacin patrimoni natural, gastronòmic, hortícola i cultural. La marca Menja't Girona, elaborada mitjançant un procés participatiu, vol ser el paraigua on es mostrin els valors que es volen transmetre de la ciutat. Aquests són: proximitat, experiència local responsable, inclusiva i cooperativa; economia circular; sostenibilitat ambiental, social i econòmica; sobirania alimentària i concepte de ciutat comestible, i producció agrícola socialment i ambientalment responsable, entre altres.
L'actuació s'emmarca dins de l'actuació 13 "Girona destinació turística intel·ligent" de l'eix 3 "Transició digital". El Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació "Menja't Girona" s'inclou dins la convocatòria extraordinària del programa de Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions (Exp. SED091/22/000001), finançada amb el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) del govern espanyol, a través de fons europeus NextGenerationEU. En concret, el programa representa la submesura 2 del component 14 Inversió 1 (C14.I1), Transformació del model turístic cap a la sostenibilitat, del Pla de modernització i competitivitat del sector turístic.
Projecte finançat pel Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i per la Unió Europea - NextGenerationEU.
Tornar