Les Fires de Sant Narcís estrenen marca pròpia
S’ha creat una imatge distintiva de la festa major que busca més visibilitat, cohesió i projecció de la festa major gironina
Apropar les Fires de Sant Narcís als gironins i gironines i fomentar-ne el sentiment de pertinença compartida. Amb aquest objectiu, l'Ajuntament de Girona ha presentat avui una nova marca dedicada exclusivament a la festa major de la ciutat amb l'objectiu de reforçar-ne la identitat i projectar-la amb més força dins i fora de la ciutat.
La nova imatge compta amb elements distintius propis de la ciutat i de la festa i vol ser la porta d'entrada a les diferents activitats programades durant aquestes dates tan assenyalades per a la ciutadania gironina.
La creació d'aquesta marca respon a la necessitat de diferenciar les Fires de Girona d'altres esdeveniments de la ciutat, establint-les com un referent cultural tant a en l'àmbit local com a escala nacional. A partir d'ara, la imatge gràfica de les Fires tindrà continuïtat i cohesió, amb una imatge pròpia, reconeixible i perdurable -més enllà dels cartells anuals de cada edició- que combina valors de tradició, cultura i identitat compartida.
Amb aquesta iniciativa, l'Ajuntament busca fer créixer el sentiment de pertinença local i augmentar la participació del veïns i veïnes del municipi en la celebració i, alhora, transmetre que la festa major de Girona és pròxima i diversa, amb una programació d'activitats arreu de la ciutat i per a tots els públics.
Durant la presentació, que s'ha portat a terme al pont de Pedra, s'ha desplegat el cartell amb la nova marca que inclou conceptes visuals, comunicatius i simbòlics com el got de barraques, l'àliga, la fira de mostres, els diables i les mosques, entre molts altres.
"Les Fires formen part de la identitat pròpia de la nostra ciutat i marquen una època de l'any i una manera de viure la nostra ciutat. Dotar-les d'aquesta marca pròpia ens permetrà reforçar encara més aquest sentiment de pertinença i orgull cap a la nostra festa major", ha destacat l'alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar.
"Amb aquesta marca consolidem la identitat de les Fires, una peça clau de la vida cultural gironina. Volem que aquesta nova imatge sigui molt més que un element gràfic: ha de ser una porta d'entrada a la festa major de la ciutat i a tot el que representa, una porta oberta a la cultura", ha destacat el tinent d'alcaldia i regidor de Cultura, Quim Ayats i Bartrina.
Tota la informació de Les Fires a Instagram
El llançament de la nova marca s'ha fet també a les xarxes socials i avui ja s'ha posat en marxa el compte propi per a les Fires a Instagram on, sota la nova marca, s'hi publicarà tota la informació relacionada amb aquest esdeveniment. En aquesta xarxa, s'hi podran trobar detalls específics de la programació com els concerts, les activitats infantils i de barri i l'agenda diària, entre altres.
També s'hi anunciaran altres elements rellevants, com els dissenys guanyadors del concurs de gots, la data de presentació del llibre de Fires o l'anunci dels pregoners/es d'enguany. Així mateix, també s'hi publicaran els avisos de canvis d'ubicacions o anul·lacions i les informacions de caràcter pràctic com els recorreguts de cercaviles i consells de seguretat correfoc. Aquesta informació es reforçarà a través de les xarxes socials pròpies de l'Ajuntament.
Tota la informació sobre les Fires de Sant Narcís s'anirà publicant al perfil @firesdegirona d'Instagram.
El cartell de l'edició d'enguany, la setmana del 15 de setembre
L'alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar, també ha anunciat que la setmana del 15 de setembre es farà públic el cartell de les Fires d'enguany que, com a novetat, no sorgirà d'un concurs, sinó que ha estat encarregat a una persona artista vinculada estretament a la ciutat.
Un dels motius del canvi és reforçar la nova marca que s'ha presentat avui i que ha d'esdevenir l'element central i identificatiu de les Fires de Girona no només d'aquest any sinó de les edicions futures i fer que el cartell, en canvi, sigui una peça d'artista.