La recollida de residus més internacional arriba a Catalunya
El dia 23 de febrer se celebra a Girona la "World Cup SPOGOMI" de la mà de l'Associació per a la Conservació dels Ecosistemes Naturals, Plastic Attack Barcelona i la Nippon Foundation. És una activitat internacional que pretén conscienciar la ciutadania sobre els problemes de llançar burilles, papers, ampolles i altres residus a terra, tant en espais naturals com en zones urbanes i promoure hàbits sostenibles a través de l'acció directa. Aquesta situació ens crida a tothom perquè, per molt efectius que siguin els serveis de neteja de les ciutats, acaba essent un problema degut sobretot a la velocitat amb què s'embruta altra vegada. El problema no és només estètic, sinó que molts d'aquests residus acaben al mar a través del clavegueram o de l'escorrentia superficial.
Les actituds incíviques hi tenen molt a veure, i per això aquesta acció se centra a conscienciar i sensibilitzar la ciutadania de la importància d'acabar amb el mal hàbit de llençar coses a terra. Es vol incidir en adoptar hàbits respectuosos amb la natura i de contribuir a reduir l'acumulació de residus al nostre entorn i al mar.
L'acció es realitza en un format de sana competició, amb un enfocament lúdic i divertit per fer més agradable una acció com aquesta de recollir residus, per tal que s'impliquin més persones. La proposta és inclusiva i oberta a tothom, inclús a menors d’edat i persones amb mobilitat reduïda, i les inscripcions ja es poden fer a través de l’agenda web municipal.
La competició es fa en grups de tres persones acompanyades per un jutge que procura que es compleixi el reglament en tot moment. Se surt del parc del Migdia i, en una hora de temps, caldrà recollir els residus que es trobin en una zona prèviament delimitada de la ciutat.
En acabar es torna al parc per a veure'n els resultats i premiar la participació.